fredag den 18. maj 2012

100 år

I dag for 100 år siden blev min mormor født. Desværre lever hun ikke længere - hun var verdens bedste bedste :-)
Jeg var første barnebarn og der gik tre år, inden der kom flere og det nød jeg helt sikkert godt af. Der var altid et særligt bånd mellem bedstemor og mig. Hun hed Emma Sofie - og det synes hun var de grimmeste navne. Og nu hedder alle små piger Emma og Sofie.

Hun nåede heldigvis lige at opleve, at vi fik Alexander og han kan kun svagt huske hende.

Men i dag kører min mor og jeg ned til Strandby og sætter en blomst på bedstes gravsted. Min mors lillebror bor i Strandby og vi spurgte om de evt. gav eftermiddagskaffe - nu vi var på tur.
Og nej det kunne der ikke blive tale om - nej vi skulle komme til frokost, skulle vi - og så ville de hente min mors storestor, som nylig er blevet alene, min mors moster og de ville invitere min mors kusine, som ikke er så vild med at køre ud om aftenen.

Så nu ligner det da lidt en fest - gør det ikke :-) og jeg trækker vist gennemsnitsalderen godt ned.

1 kommentar: