fredag den 22. maj 2015

Jeg har været til brandøvelse i denne uge

I onsdags var jeg blevet bedt om at komme til det lukkede statsfængsel i Horsens - for at overvære en brandøvelse - jeg skulle tage billeder og efterfølgende skrive en lille artikel om det på vores intranet.
Det var helt vildt spændende - kun meget få vidste - at det skulle ske. Så da brandalarmen gik kl. 10 med melding om brand i køkkenet i en af bygningerne, og med personer derinde - så gik beredskabet i gang. Der er personale uddannet til en sådan situation, røgdykkere og akuthjælpere mm. og det må jeg sige, det fungerede. Horsens Brand og Redning som var en del af øvelsen, gav også udtryk for at de havde oplevet stor professionalisme. Jeg fik taget masser af billeder af tilskadekomne, brandbiler, røgdykkere og ambulancer. Det er faktisk blevet til en ok artikel.

I næste uge skal jeg på kursus i Hammer Bakker - på den ny Pension Nordjylland, som er startet lige nu. Den ligger i skønne omgivelser, så det glæder jeg mig til.

Og i morgen starter vi sæsonen i Løkken - første marked - og så kommer de næste hver torsdag i skolesommerferien. De lover heldigvis godt vejr i morgen - for vi skal jo op og være sikker på at få vores faste plads.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar