onsdag den 9. januar 2013

Åh, det bliver godt.....

I weekenden skulle vi gerne blive færdige med trappen fra 1. sal og ned til stuen. Gulvmændene satte en dunk med noget vi skulle vaske trappen i, to gange efter de havde givet HVID olie :-) 1. gang efter 3-4 dage og så igen efter 3-4 dage. Så lørdag skal det have sidste gang og så kan vi få skabet på plads.
Nu har det stået i vejen inde i entreen på 1. sal - jeg ved ikke hvor længe.

Vi kanter os forbi flere gange om dagen.

Skabet er et der har fulgt mig altid. Det var min fars, da han var ung og rejste fra plads til plads. Da jeg flyttede hjemmefra, kom han i tanke om skabet og mente det stadig stod hos min farmor. Det blev hentet hjem og han afsyrede det for mig.
Første sted det skulle hen var en lille bitte bitte lejlighed i Istedgade på 4. sal....... Alle min fars kollegaer var med for at slæbe det op. Hvis nogen kender Vestbyen - så ved de også at der er IKKE meget plads på opgangene til få ting bakset op.

Den gang brugte jeg det som garderobeskab, men siden har jeg fået sat hylder i det - fordi det skulle være skab til mit service. Og her sidst er det blevet til mit stof og håndarbejsblade/bøger skab.
Men som det sker - så vokser ting ud af skabe.......... og stof mm er rundt omkring i andre skabe også. Så jeg har besluttet, at nu skal der sorteres i det. Så det meste kan være i skabet ude på opgangen. Så jeg tænker at lave en til salg side her på min blog, hvor jeg sætter noget af det på, som jeg tror jeg kan undvære :-) Håber jeg er bedre til det end sortere fra i mine julekugler  - der kom kun 4 ud.

Men håber at skabet kommer ud på søndag og så starter sorteringen.

1 kommentar:

  1. Hehe, jeg skulle også sortere i 'juleriet', inden det hele blev pakket ned; 2 halmkranse røg ud, resten er pakket
    Skønt skab, det er dejligt at have noget med historie samtidig med, det kan bruges på forskellig vis efter behov

    SvarSlet