torsdag den 7. april 2016

Vi har haft nogle travle, men også utroligt hyggelige dage


I fredags havde vi en 40 års jubilar på mit arbejde. Hun havde bestemt, at vi skulle have rundstykker og en studenterbrødskagemand – jeg kan sige, at sådan en fætter ligger godt i maven.
Hun er en kvinde på 62 år, som har en fritidsaktivitet, som jeg ikke lige forbinder med hendes alderskategori – hun spiller World of Warcraft. Og sidst Jan købte en stak blandede tegneserier i en genbrugsbutik, da var der tre World of Warcraft tegneseriehæfter blandt.
Jeg nappede dem og fortalte, at jeg ville give dem i gave til min kollega.
Hun fik masser af fine gaver, blomster, smykker mm – men tro mig – de tre blade var den allerbedste gave J Og i mandags var hun oppe hos mig for igen at sige, hvor glad hun var, og fandt han flere, så ville hun gerne købe dem.

Fredag eftermiddag kom også mit yndlingsbarn hjem fra København. Der var bestilt svensk pølseret til aftensmad. Vi snakkede og hyggede.

Lørdag stod den på et lille bitte besøg hos kusine Anna og hendes lille Lauge – så kunne jeg lige få rørt ved ham.

Søndag stod så i min mors 80 års fødselsdagstegn – det var jo derfor, Alexander var hjemme denne weekend.

Vi hentede fødselaren kl. 11.15 – så hun kunne være klar til at tage imod sine gæster ude på Svalegården kl. 12 – og godt for det – for de første kom næsten samtidig med os.


Det gik rigtigt godt – tre retter lækker mad – og alle veninderne blev så lystige efter et par glas rødvin – at der blev sunget drikkeviser, og en enkelt havde lidt talevanskeligheder, da hun tog hjem.

Det var herligt at være med til J vi kørte hende og gaverne hjem, da de sidste var gået og jeg tror, at hun var godt mør. Helle havde snakket med hende i går – og da var hun stadig træt – men synes det havde været en fantastisk dag.

Og så hækler jeg studenterhuer :) forrige år var der en kvinde i Løkken, som købte røde huer af mig og sidste år kom hun forbi igen, og fortalte at næste år (i år) blev sønnen student og hun ville gerne have huer til ham også, han blev blå student. Så hun fik mit tlf. nr. og nu er der så tikket en bestilling ind. Der skulle være en blå række og en sort - så jeg lavede lige en prøve og sendte hende et billede. Den blev godkendt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar