lørdag den 19. september 2015

Negativ og positiv :)

I går da jeg kørte hjem i toget - sad der på sæderne bag mig en flok unge mennesker. De var med fra hovedstaden kunne jeg høre - der var rastahår og bare tæer og højt humør. De var i gang med at opfinde et spil - der var 5-6 drenge og et par piger. Jeg kan huske, da Alexander gik på gymnasiet, da opfandt de også et spil - et brædtspil med en kæmpe spilleplade på 1 x 1 m, som forældrene måtte køre rundt med når de skulle til fest. De hyggede med det spil....... og fantasien kendte ingen grænser. Det gjorde det tilsyneladende heller ikke med de unge i toget i går. Med i spillet skulle nogle som blev kaldt DF - danske folkefront :) det ville være realistisk, da over 50 % af Danmarks befolkning måtte være racister. En af drengene, som næsten var lys i huden og havde næsten blå øjne, skulle være en af dem, han skulle have et godt dansk navn - så det blev Erik. En af pigerne skulle også være med i den del - hun ville gerne hedde Alicia - en af drengene stavede højt og skrev ALISIA - nej det gik virkelig ikke - det var ikke dansk........ hun kunne hedde Pia. Det ville hun ikke, for hun kendte en Pia ..... osv osv - sådan gik snakken. Jeg sad og smilede og hyggede mig.

Ude af toget og på vej til bussen - da fik jeg så smilet af igen.

Ved fodgænger feltet over til Kennedy Arkaden kom jeg til at så mellem tante sur og moster tvær. Der var rødt lys - trods det gik nogle unge over. Det blev kommenteret først fra den ene side - kan de ikke se der er rødt lys - fra den anden side - her skulle politiet lige have været - så kunne de få en bøde og lære det, kunne de. En mere gik over og fik samme salut. Efter et stykke tid kom det fra tante sur - det tager godt nok lang tid om at skifte.......... så var der en ung mand der cyklede over - moster tvær var der med det samme - med et tilråb - det koster 500 kr.......

Man vælger selv, hvilken dag man vil have det skal være :)

God weekend.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar