søndag den 26. juli 2015

Lidt mærkeligt til mode

Jeg har lært min mor at strikke patent i dag............... lidt en underlig fornemmelse - for det er hende, der for rigtigt mange år siden lærte mig at strikke.

Da jeg var lille, strikkede min mor en masse, hun strikkede bl.a. angora trøjer for en fabrik - super fine bluser med masser af mønster i mange farver. Garnet var så dyrt, at alt - selv de mindste rester - skulle sendes med tilbage, kan jeg huske. Og hun lærte mig teknikken med at strikke og jeg elsker det.

Og da vi var små, gik min søster og jeg næsten kun i hjemmestrik. Da vi blev ældre, strikkede vi selv, og hun lavede andre ting. Da leddegigten begyndte at plage hende, strikkede hun mindre og gik over til andre håndarbejdsting, hun syr de fineste kort, patchwork og har lavet smykker.

I dag var hun kommet i tanke om, at hun ville strikke karklude, men kunne ikke huske at strikke patent, og det skulle jeg så lige vise hende. Men jeg fandt ud af, at hun faktisk næsten heller ikke kan huske at strikke. Det så helt forkert ud :(  det blev jeg faktisk temmelig berørt af. Hun lagde det fra sig og ville sidde alene med det en af dagene. Jeg håber virkelig, hun fanger det igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar