søndag den 19. oktober 2014

Lykke og ulykke - på en weekend

Fredag kørte vi mod København - vi skulle over og fejre ønskebarnets fødselsdag. Læsset var bilen med gode sager.

Vi nåede frem kl. 17 - tjekkede ind på hotel og kørte derefter til Frederiksberg og læssede af. Han bliver altid glad for de ting, vi har med. Loppeting og bøger og denne gang også en printer, den gamle var stået af.

Bagefter gik vi ud for at finde et sted og spise aftensmad - vi fandt et lækkert sted på Falkoner Alle. Da vi gik derfra spurgte Alexander, hvorfor jeg ingenting sagde, han synes altid jeg er sådan oppe at køre med de kendte. Jeg spurgte, hvad han mente. Ja, med ham der sad bagved, sagde han. Det var Chief 1 :-) Jeg havde godt nok synes, da han kom ind, at han virkede bekendt, men da jeg ikke lige kunne placere ham, slog jeg det hen igen.

Bagefter kørte vi tilbage på hotellet - vi boede på Bella Sky. Luksus.

Vi havde fået værelse på 10. sal med udsigt ind over byen. Når jeg sad på sengekanten var dette min udsigt

Lørdag morgen hoppede vi på Metroen til Kongens Nytorv og fandt en bus ud til Frederiksberg, hvor vi hentede Alexander - og så gik vi alle en tur ud til Frederiksberg Rådhus, hvor der om lørdagen er et stort kræmmermarked. Vi fik købt lidt småting. Så gik vi tilbage - og fik handlet lidt ind på vejen til en lækker frokost. Efter den lod vi ham være - og så gik vi ind mod Kongens Nytorv - der var masser at se på :-) og vejret ok. Tilbage på hotellet kl. 16 fik jeg halet min telefon op af tasken og der var en lang sms fra min søster. Hun og min svoger havde siddet siden kl. 11 på skadestuen med min mor. Hun var faldet ned at en stige, og var tilsyneladende besvimet i faldet, men havde fået sig stabelt så meget på benene, at hun kunne ringe efter hjælp. Hun har brækket højre arm to steder og venter på på en operation. Stigen havde flænget hendes underben, så det måtte syes. Og hendes ansigt er fuldstændigt forslået. Hun blev overført til Farsø sygehus lørdag aften og ligger nu der og venter på operationen. Puha............. Fik snakket med både min søster og min svoger - inden vi så igen tog ind til byen for at fejre Alexanders fødselsdag. Han havde fået lov at vælge restaurant og det blev Almanak - hans roomie Kathrine havde vi inviteret med. Det var rigtigt hyggeligt og lækker mad og super betjening. Bagefter tog de unge i byen og Jan og jeg gik en lang tur og tog så tilbage på hotellet og sluttede aftenen med en drink i baren.

Meningen var at vi skulle have spist middagsmad med Alexander og så køre hjem. Men aftalen lavede vi om til, at vi bare kom forbi med 2 rundstykker og 2 kager - så holdt han og Kathrine selv lidt fødselsdag, og så kørte vi mod Farsø sygehus. Det var han tilfreds med - for da vi kom, havde han kun været hjemme i en time :-) og her til aften havde han inviteret vennerne på aftensmad.