fredag den 13. juni 2014

Følelserne har været lidt på overarbejde den sidste uge

sidste fredag lige omkring middagstid - fik jeg en mail om at jeg skulle til jobsamtale til en af de stillinger, jeg har søgt. Hold da op hvor jeg var glad - jeg var kommet igennem et nåleøje - nu skulle det næste så lige klares. Det skulle være tirsdag kl. 9.30.

Og jeg skulle også lige nå at klare noget andet - jeg havde nemlig lovet at passe kontor i Aarhus tirsdag og onsdag - da der skulle være et stort møde, og deres sekretær havde ferie. Hende nåede jeg inden hun gik på ferie og fik hende til at bestille sandwich, de bare kunne hente til frokost og så tænkte jeg at jeg kunne handle ind 2. pinsedag til deres formiddagskaffe. Jeg fik fat i min kollega, som jeg skulle have kørt med til Aarhus og satte hende ind i sagen. Hun ville så køre heromkring og få maden med og så kunne jeg springe på et tog efter samtalen.

Fredag eftermiddag kom jeg hjem til en nylig leveret sofa. Jubiiiiiiiii - vi har ventet i 13 uger. Den blev pakket ud af plastik og pap og mere plastik og så skulle vi lige hægte de tre samlinger sammen. Det kunne vi ikke !!!!!!!!!! Efter mange forsøg både liggende, på hovedet og jeg ved ikke hvad og der var nok gået 1½ time - så vi meget tætte på en skilsmisse :-) Så fik jeg Jan overtalt til ,vi kørte ud, hvor den var købt, og bad dem vise os, hvordan den skulle samles. Den unge mand vi fik fat i - han løftede deres sofa af så let som ingenting og satte den på igen. Da jeg fortalte, at det kunne vi ikke, så mente han at der nok var en fejl med beslaget........... vi kunne evt. bøje det lidt og se om det hjalp og så ville han bestille nogen, til at komme og kigge på den. Så det.............

Nu er den så samlet - men jeg tør ikke rigtigt bruge den


Lørdag havde vi en kanondag i Løkken - der var super vejr og masser af folk - men trætte var vi, da vi kørte hjem omkring kl. 19.30.

Søndag formiddag var vi lige ude at kigge på bagagerumsmarked i Skalborg - ingen vilde køb til sønnen denne gang. Og så hjem og lave mad - vi skulle holde Jans fødselsdag for min mor og Jans forældre. De kom til eftermiddagskaffe og aftensmad. Mandag gik så med at rydde lidt op i loppesagerne fra lørdag og pakke nye til i næste marked - måske Sæby i morgen. Og så var jeg ude at købe ind til mødet tirsdag.

Samtalen tirsdag var en underlig fornemmelse - lederen af afdelingen var ikke med, hun var syg fik jeg at vide og det hele tog kun 15 min. - så allerede kl. 10 var jeg på toget til Aarhus. Jeg ville få besked samme dag - fik jeg at vide. Da jeg kom til Aarhus - kunne jeg så se at jeg havde et ubesvaret opkald på min mobil, som jeg havde sat på lysløs i toget. Jeg ringede tilbage, men ham der havde ringet var gået og kom ikke tilbage mere den dag. Så kunne jeg jo næsten regne ud hvad svaret var.
Og det fik jeg så onsdag morgen og det var negativt - den profil de ledte efter var en mand, som de havde ansat..... og jeg tænker, det kunne de vel se i min ansøgning at jeg ikke kunne opfylde :-) og dagen efter fik jeg et skriftligt afslag - hvor der stod Kære Jane .......... måske var det godt nok,  jeg ikke fik arbejde der.

Onsdag da vi så kørte fra Aarhus ringede en sønderknust Alexander, han havde fået at vide at karaktererne for første eksamen lå klar og da han var gået ind for at kigge - så stod der at han var udeblevet fra eksamen ......... Han vidste godt jeg ikke kunne hjælpe - men han havde bare brug for at få luft. Hele semesteret har der været rod i alt hvad KU har lavet, sagde han, og dette betød nok at han skulle gå op igen i august og så skulle det hele læses op igen. Og det var det fag han frygtede allermest. øv øv øv. Senere samme aften snakkede jeg med ham igen - og da havde han fundet ud af, at flere var i samme båd. Torsdag skulle han i retten med sin første sag og kunne derfor ikke ringe og derefter skulle han til Folkemøde på Bornholm. Men en studiekammerat som var i samme båd , ville ringe og tage Alexander med. Så nu håber jeg godt nok - at de ikke alle skal op igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar