søndag den 6. maj 2012

Bededagsferie.........

Min bededagsferie startede med at jeg sammen med 3 kollegaer var på Transformator og se Glad Teater  opføre H. C. Andersens Skyggerne. Spændende sted - vi sad i gamle plyssofaer og stole fra 1900 tallet.
En lille intim scene - hvor man føler sig som en del af stykket.

Fredag gik Jan og jeg en tur på Nordkraft - hvor der var Retro og Antik marked - jeg fik købt et lille fad til vores arvestel Saksisk Blomst og en gammel vinyl plade til Alexander med Leonard Cohen - uha, hvor blev han glad. Efter frokost gik jeg i gang med at vaske vægge og lofter ned - så jeg kunne komme i gang med at male. De er kun spartlede, slebne og så er der sat filt op og det er grundet - så nu skal de have den endelige maling.
Kom til at tænke på,at da jeg spartlede dem for længe siden, og jeg var nået ned til sidste væg inden kælder, så ringede det på døren. Og udenfor stod to unge piger, som fortalte at de boede i kælderen inde ved siden af og de ville høre, om vi også havde tænkt på, at der var rotter i huset........... og det var de ikke vilde med.
Jeg sagde, at vi ikke havde hørt eller mærket noget til rotter. Og så sagde de, at de kunne høre lyde fra væggen - sådan nogle skrat - skrat lyde. Og så var jeg med :-) Kunne fortælle, at det nok var mig, de kunne høre, når jeg spartlede væggen inde hos os - og at "rotterne" helt sikkert forsvandt, når jeg var færdig. De blev helt flove - de var så søde.

Lørdag var vi i Sæby og det var ingen fornøjelse - der var næsten orkan og ingen mennesker. Men vi købte lækker fisk med hjem og Alexander og jeg lavede fiskepakker med forskellige krydderurter og grøntsager, han havde købt ind med små kartofler og dild dressing til. Det smagte himmelsk.

I dag har vi haft besøg af min søster med en masse, hun har sorteret fra og senere gik vi en tur ned på Nordkraft igen i dag - der var en masse kunstnere der udstillede. Flotte ting. Og så hjem til maling af trappeopgang - var sikker på at jeg lige kunne male ned til næste etage fra kvisten - men nej - det tager tid, pga de skrå vægge - paneler osv. Så kun halvdelen blev færdigt. Og det skal have to gange og vi har fire etager............

Ingen kommentarer:

Send en kommentar