fredag den 23. december 2011

JULEFERIE...........

I dag starter juleferien og de sidste småting skal på plads.

Risengrøden er kogt op og sat til at koge færdig under Jans dyne :-)

Juletræet blev sat på fod og pyntet først på ugen


Alle gaverne er købt og pakket ind.

Vi holder altid jul hjemme - og så skiftes vi til at have enten min mor eller Jans mor og far på besøg. I er det min mor - så vi bliver kun fire. Men det er også rigtigt hyggeligt - så er der tid til at snakke og hygge og pakke gaver op i ro og mag.

1. juledag plejer vi så at være hos min mor, men hun har været fuldstændig smadret efter sådan en omgang. Så sidste år bestemte min søster og jeg - at vi ville tage over og skiftes til at holde, og så kommer vi hver især med noget mad. Så er der ingen af os, der bliver overstresset af det. Og dem der så ikke har mor juleaften - holder 1. juledag. Og det er så hos min søster i år. Vi skal have lækker ost med - så jeg skal omkring Sallings delikatesse om lidt - inden hele verden skal derind og handle. Hvad min søster disker op med - ved vi ikke. Min mor skal have en hemmelig ret med (i år bliver det mørbrad i flødesovs - hun har nemlig spurgt ungerne om de kan lide det ;-))

Og 2. juledag kører vi så til Hals til Jans forældre - hvor Jans lillebror og familie også kommer.

2 kommentarer:

  1. Der er da styr på det hele, rigtig glædelig Jul til dig og din familie

    SvarSlet