lørdag den 31. december 2011

Jeg har syet et slips om til butterfly.

For et stykke tid siden, fandt Alexander et billede af Jan og jeg, fra den dag vi blev gift. Jan havde lyslilla skjorte og slips på i dagens anledning. Det var det mest kiksede outfit Alexander længe havde set - og vi måtte fortælle, at sådan var tøjet dengang. Jeg har stadig slipset, sagde Jan, det må du få.

Men Alexander går ikke med slips - når han går i byen, har han butterfly på - ikke de der snyde nogen med elastik - men en rigtigt knyttet Bow Tie. Og det klæder ham rigtigt godt.

Kan du ikke sy en butterfly af det, spurgte han............. Og vi var på nettet og fandt et mønster og som sagt, så gjort. Slipset blev sprættet op - vasket og strøget.

Først klippede og syede jeg en prøve i noget foerstof, jeg havde, så vi kunne se om den var ok i størrelse.

Og så kom det til at ligge lidt stille ......... men her forleden fik jeg så et hint om, at den ville være god at have på nytårsaften. Så gik mor i gang. Og fik klippet....


Efter at have lagt mønsteret på flere gange - blev der lige til en butterfly - men der er bestemt heller ikke overskud af stof.

Så i går blev den syet og da Alexander kom hjem fra arbejde, sent i går aftes fik vi prøvet størrelsen og til morgen blev den så endelig sat sammen.

Han bliver da flot i aften - synes I ikke ...................

Ingen kommentarer:

Send en kommentar