fredag den 11. november 2011

Fødselsdag for strikkeklubben...

I tirsdags havde jeg inviteret veninderne til min fødselsdag - lidt i god tid - men det var den eneste dag i november vi alle kunne.

Alexander skulle over til en ven om aftenen og skulle have kage med. Så vi lavede en aftale om at hjælpe hinanden. Først med hans kage og så ville jeg nemlig gerne servere sushi om aftenen.


Jeg havde taget en feriedag og han havde en fridag fra arbejdet. Først hans kage - det skulle være en giftkage..... som jeg bagte da han var barn !!!!!!  Det ved jeg ikke, hvor han fik fra, for jeg har aldrig bagt sådan en kage, mange kager har jeg bagt til ham - men aldrig en grøn.......... men opskriften fandtes på nettet. Og fin blev den, han pyntede med brun glasur og sukkerhjerter.


Opskriften var til 12 personer og de var 5 - gæt hvor meget han havde med hjem :-) et lille bitte bitte stykke på ca. 4 x 4 cm.

Efter kagen - bagte jeg også lige en lakse/reje tærte til min gæster og så gik vi i gang med at forberede tingene til sushien....

12 ruller fik vi lavet - som lå klar til udskæring - imens dækkede jeg bord



Det hele blev så lækkert...... og der var maser tilbage. Så min søster fik en stor bøtte med hjem til min niece, som også er vild med sushi. Og dagen efter var der tærte til Jans og min madpakke - ikke ringe.....




Ingen kommentarer:

Send en kommentar