lørdag den 27. august 2011

Fredags underholdning af de bedre

Tænk i går eftermiddags gjorde jeg noget, jeg skælder min mor ud over ,at hun gør.
Jeg var nysgerrig............ Så meget at jeg hang ud af vinduet for at få det hele med.

Et par huse oppe af vores gade - findes der et sted, som sælger hash. Efter vi havde boet her et stykke tid, snakkede vi om, at det var vældigt så mange venner, de havde, dem der boede der, og ingen blev ret lang tid. Så begyndte det at dæmre og sønnen og hans daværende kæreste kunne så oplyse, at det er en kendt hemmelighed inde i "Gaden" hvor den slags kan købes.
Nå men i går da Jan kom hjem fik vi lige en kop kaffe og vendt weekendens opgaver. Derefter ville jeg gå op og printe Alexander flybillet ud – han skal til koncert i København i aften og Jan ville lige sætte sig ud på terrassen med en cigaret og en Sudoko. Men så kom han løbende efter mig – prøv lige og kom og se, sagde han, jeg tror politiet har gang i en ransagning. Og jeg gik med ud – og ganske rigtigt der gik et par civile betjente rundt og ledte i haven.
Så var det jeg gik op for at printe billetten ud og åbnede vinduet til gaden. Og så startede det sjove – for fredag er en af de travle dage i huset. Så der kommer mange både gående, cyklende og i bil og vi har snakket om, at vi kan se hvem, der har kurs mod huset.
Men i dag var der flere, der var begyndte at dreje skoene indad – men måtte havde kunnet se hvad der skete – for så forsatte de lige forbi.
Der kom først tre betjente ud, de snakkede lidt sammen og de to gik. Den tredje gik tilbage foran huset og nu kom så yderligere to betjente til. De stod og snakkede udenfor – og de ligner jo helt almindelige mennesker når de er i civil og derfor var det nu det rigtigt sjove startede.
En ung mand kom gående – aha tænkte jeg på lang afstand – han skal derind – hvad gør han.
Han gik ind, de tre betjente stod og smilede lidt og  rimeligt hurtig kom den unge mand ud igen og uden at kigge på de tre udenfor, skyndte han sig op af gaden igen.
Fra den anden ende af gaden kom så en frisk ungersvend på skateboard, uha tænkte jeg endnu en. Han var frisk – susende ned af gaden, bremsede og vupti greb han brættet og gik ind i opgangen. Han var også hurtigt ude og nu knap så frisk – han havde næsten kramper i nakken og røde ører – for at komme forbi betjentene udenfor – og i meget mere adstadigt tempo gik han over gaden og hen af en lille sidevej – meget bevist om ikke at kigge sig tilbage.
Og kort efter kom endnu to betjente ud fra opgangen.
Alt i mens dette sker – spotter jeg den første unge mand oppe for enden af gaden  - der går han frem og tilbage, frem og tilbage og ligeså snart betjentene kører – kommer han ned af gaden igen og går ind i opgangen.
Hvad fanden tror han, at de stadig har hash, når politiet lige har været der………….. Så han er hurtigt ude igen og ser meget frustreret og går i gang med mobilen.

Se det var eftermiddagens underholdning.

Senere var vi på Cafe Kyø og spise, Jan og jeg, jeg havde købt billetter gennem www.Downtown.dk
Det var helt vildt godt – kæmpe burgere – og tjeneren, hun var helt vildt sød. En ung pige med en kvik bemærkning. Så det kan anbefales…………. Vi skal i hvert fald der over igen.



1 kommentar:

  1. Hehe, kan lige se det for mig - og man skal da have lov til at følge med i, hvad der sker i ens egen gade :)

    SvarSlet